لیزر در پوست بخش دوم

لیزر در پوست بخش دوم

گذشتگان نور را مقدس می شمردند و منبع آن را «خورشید» الهه سلامتی می دانستند . تصور دنیای بدون نور ، تصوری تاریک و با نابودی همراه است .
نخستین بار نظریه لیزر که نور تقویت شده است توسط آلبرت انیشتین مطرح گردید که مبنای نظریه لیزر قرار گرفت . اولین لیزر جهان در سال 1960 میلادی توسط پروفسور میمن ساخته شد که لیزری جامد از یاقوت مصنوعی که به آن لیزر روبی Rubby (یاقوت) با نور قرمز می گفتند. سپس درسال 1961 پروفسور ایران علی جوان لیزر گازی هلیم نئون را به جهانیان معرفی کرد. بعد از آن لیزرهای مختلفی ساخته شد و در علم پزشکی نخستین بار در چشم پزشکی و متخصصین پوست از آن استفاده نمودند.

اثرات لیزر در پوست

اصل فتوترمولیز انتخابی به لیزر اجازه می دهد که ساختمانهای هدف اختصاصی درپوست تخریب شوند و آسیب جزیی به بافت های اطراف وارد شود.
1- Laser Co2
این لیزر توسط آب جذب می شود و میتواند به صورت اشعه ای باریک متمرکز شود که در این حالت مثل چاقوی جراحی به منظور شکاف دادن و برش بافت عمل می نماید.

موارد کاربرد

1 - از بین بردن بیماریهای خوش خیم مانند خال ها و زگیل ها و آفتاب سوختگی ها
2 - لایه برداری چین و چروک پوست و جوانسازی
3 – تراشیدن و لایه برداری پوست
4 – درمان جای زخم و جوش و سالک و ...
2 - لیزر آرگون
1 - درمان خالهای ندولر و سفت و شرابی
2 – خال های سیاه کوچک
3 - ضایعات عروقی
3 - لیزر یاگ (YAG)
این نوع لیزر انواع مختلفی دارد که برای از بین بردن خالها و موهای زائد (Nd : YAG) بیماریهای عروقی و خالهای قرمز نارنجی (KTP) و نوع اربیوم که کاربرد اصلی آن لایه بردار و جوانسازی پوست است .
4 - روبی Rubby

که موارد کاربرد آن :

درمان تاتو
از بین بردن موهای زائد
درمان کک و مک و لکه های شیر – قهوه ای
5 - آلکساندرات (Alexandrite)
در درمان : 1 – تاتو 2 - موهای زائد
6 – PDL
مهمترین کاربرد آن درمان بیماریهای عروقی است .
7 - دایود (Diode)
موارد کاربرد : 1 - درمان موهای زائد 2 – بیماریهای عروقی
8 - لیزر اگزایمر (Excimec)
بیشترین کاربرد آن در جراحی های میکروسکوپ
9 – IPL
اگرچه یک لیزر واقعی نیست اما برای درمان بیماریهای پوستی مثل حذف موهای زائد – اتساع عروق خونی مثل واریس ... و تاتو و سایر اختلالات رنگدانه ای کاربرد دارد.

220px Hair removal laser Cynosure Apogee Elite

 

خواندن 1550 دفعه
Image

دکتر محمد ایمانی

متخصص پوست ، مو و زیبایی


پزشک: دکتر ایمانی
پرسشگر: Elmertet
تاریخ: دوشنبه, 05 مهر 1395 09:39
وضعیت: پاسخ داده شده

پرسش:
با سلام و خسته نباشید... جناب دکتر از سن 18سالگی در گیر بیماری ویتیلیگو هستم و بالای 60درصد بدنم رو درگیر کرده ولی رنگ لکه ها خیلی سفید نیست که تابلو باشه ...اولین سوالم اینه که این لکه ها مگه رنگ های سفیده کم رنگ پر رنگ داره؟ چون الان رنگشون مثل رنگ پوسته خیلی سفیده فرد عادیه... و دومین سوالم...آیا حقیقت داره در بیمارستان رازی آمپول هایی وجود داره و تزریق میکنن و پوست سفید میشه؟ هزینه اش چقدره؟ممنون لطفا پاسخ بدید

آقاي ساسان سلام

اگر بيماري در حال پيشرفت باشد،نقاط جديد بدن كه تازه دارند رنگدانه از دست مي دهند ولي هنوز روند پيشرفت ادامه دارد،خيلي سفيد نيستند،در خصوص سوال دوم،چنين آمپول و درماني وجود ندارد،بهترين درمان براي شما نور درماني هست .

 

دوست عزیز و گرامی من

زمان بهترین و ارزشمندترین هدیه ای است كه می توان به كسی ارزانی داشت.هنگامی كه برای كسی وقت می گذاریم، قسمتی از زندگی خود را به او میدهیم كه باز پس گرفته نمی شود . باعث خوشحالی و افتخار من است كه برای عزیزی مثل شما وقت می گذارم و امیدوارم كه با راهنماییهای اساتید این رشته واظهار نظر شما عزیزان این سایت آموزشی پر بارتر گردد.

اطلاعات تماس